لباس سنتی مالزی
تاریخ : یک شنبه 11 خرداد 1399
نویسنده : kimiagar

لباس های سنتی مالزی - نشاط و تنوع در بهترین حالت
جوامع اصلی مالزی مالایی ، چینی و هندی هستند که هرکدام لباس سنتی خود را دارند. بیشتر مالزیایی ها مانند غربی ها لباس می پوشند. بیشتر اوقات فقط در مناسبت های خاص این است که شهروندان لباس سنتی مالزی را می پوشند. تمام لباس های سنتی چند قومی مالزی چند رنگی هستند ، که فرهنگ آنها را نشانه گرفته و نشاط می بخشد.

بگذارید نگاهی به لباس های سنتی مالزی و جوامع مختلف آن بیندازیم. جنس های مختلف لباس در مالزی استفاده می شود.


مالایی برجسته ترین گروه قومی مالزی است. Pakaian کلمه لباس در زبان رسمی است. لباس سنتی برای آقایان و خانمها متفاوت است و معمولاً از رنگهای روشن و بلند است. به جنس لباس کودک در مالزی توجه می شود.

مردان: لباس سنتی مردان مالایی به نام baju melayu نامیده می شود ، که یک روتختی گشاد با شلوار و یک سارنگ است که به sampin معروف است. مردان نیز با آن کلاه سنتی به نام songkok یا kopiah را می پوشند. بعضی از مردان پوشیدن پیراهن باتیک را با شلوار ترجیح می دهند.

زنان: لباس سنتی کهن برای زنان مالایی ، کامبان بود ، که شامل ساروج هایی بود که بالای سینه بسته بودند. لباس سنتی فعلی خانم ها baju kurung است که شامل یک پیراهن زانو ، آستین کامل و دامن بلند به نام kain است. دامن از یک طرف چسبانده می شود. این لباس معمولاً با روسری روی سر همراه است. یک نسخه نیمه رسمی کبایا است که یک لباس دو تکه پوست است. به انتخاب لباس برای انواع پوست دقت نمایید.

بیشتر افراد جامعه چینی که در مالزی ساکن هستند ، لباس سنتی ندارند. آنها ترجیح می دهند لباس مجلسی بپوشند. با این حال ، در طول جشنواره ها ، به ویژه سال نو چینی ، آنها در لباس های سنتی مورد توجه قرار می گیرند.

مردان: اگرچه نادر است ، اما مردان چینی در مالزی لباس سنتی خود را به نام کت و شلوار تنگ می پوشند. کت و شلوار تنگ نوعی ژاکت است که یقه و گره ای در شکم دارد و بیشتر گلدار است. این کشور پس از امپراتوری تانگ ، توسط مردم چین در خارج از کشور نامگذاری شده است. این اسم به دلیل امپراتوری تنگ چنان قدرتمند بود که خارجی ها چینی ها را "مردم تنگ" می نامیدند.

زنان: زنان چینی در مالزی در طول جشنواره ها و برنامه های رسمی از لباس cheongsam (به معنی لباس بلند) می پوشند. Cheongsam که به آن qipao نیز گفته می شود ، یک لباس ابریشمی یک تکه با یقه و بندهای دور کمر است ، یا در وسط یا طرف آن. زنان سالخورده در سامفو لباس می پوشند ، که نوعی شلوار طول مچ پا است و یک قسمت بالایی متناسب با بند در مرکز قرار دارد. یکی دیگر از لباس های محبوب سنتی که در مالزی توسط زنان چینی پوشیده شده است hanfu است که ترکیبی از یک بلوز شل و دامن بلند و یک کمربند است.

بیشتر بخوانید: انواع کیمونو ، چرا لباس می پوشیم


تجارت بین مالزی و هند کاملاً هموار است ، به همین دلیل سرخپوستان مالزی سهم عادلانه ای از لباس های سنتی را از کشور خود دریافت می کنند. بنابراین ، هندی ها در مالزی از نظر لباس سنتی به ریشه های خود چسبیده اند.

مردان: مردان هندی در مالزی کورتا-پیژامه ، دوتی- کورتا یا ریه-کورتا را می پوشند. کورتا به طور معمول پیراهن با زانو است. یکی دیگر از نسخه های محبوب Kurta ، شروانی است که در عروسی ها و جشنواره های دیگر پوشیده می شود. Dhoti و ریه ها انواع کم خونی هستند.

زنان: بیشتر زنان هندی در مالزی سارو و بلوز می پوشند. ساری یک پارچه شش حیاط است که به دور بدن به شکلی بهم پیچیده شده است که به نظر می رسد دامن با پلات در وسط و بخشی از همان پارچه یک شانه را پوشانده و از زیر زانو آویزان است. برخی از خانمها همچنین سالار کورتا را پوشیده اند ، که یک تونیک است که دارای جلیقه های شل و روسری بلند به نام دوپاتا است.

جدا از جوامع مسلط فوق ، برخی از اقلیت های اقلیت نیز در مالزی ساکن هستند. این گروه ها همچنین لباس سنتی خاصی دارند. برخی از این موارد در زیر بحث شده است.
پراناکان (بابا نیونیا)

Peranakans مهاجران چینی هستند که با مالزی ازدواج کردند. آنها خدایان اجدادی خود را پرستش می کنند و از سنت های اصلی خود پیروی می کنند ، اما با فرهنگ مالزی ها از جمله یادگیری زبان خود سازگار شده اند.

Peranakans ، که بابا Nyonya نیز نامیده می شود ، در baju panjang لباس می پوشند. Baju panjang یک لباس بلند است که با لباس سنتی سنتی مالایی ساخته شده است. Baju panjang یک سارونگ باتیک است که با سه کرشنگ (بروچس) و دمپایی بدون مهره پوشیده شده است ، معروف به kasot manek.

کادازان یک گروه قومی بومی در صباح ، مالزی است. لباس سنتی آنها از گذشته حفظ شده است

آقایان: لباس سنتی آنها جلیقه ای با طرح های طلایی است که با شلوار پوشیده شده است و یک روسری معروف به سیگا است. سیگا از پارچه destar دستباف ساخته شده است. لباس مهمانی مردانه نیز می تواند به این شکل باشد.

زنان: لباس سنتی آنها به عنوان پاپار شناخته شده است و در اصل یک قطعه دوزی از نخ طلا به همراه کمربند سکه های نقره ساخته شده است. روسری ساخته شده از نوارهای بامبو ، معروف به siung ، نیز پوشیده شده است. این لباس معمولاً از مخملی سیاه یا ابریشم تهیه می شود.

https://www.holidify.com/pages/traditonal-clothes-of-malaysia-3820.html




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید